דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ימליצו על העסק שלי? 

מאת    [ 27/02/2010 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 1902 פעמים ]

משאת נפשו של כל בעל עסק הינה לקוחות חדשים המגיעים בעקבות המלצות של לקוחות ותיקים. מבחנו של עסק ותיק הינו היקף הלקוחות המגיעים "מפה לאוזן". ריכזתי עבור קוראי, בעלי העסקים הקטנים - הקיימים והחדשים כמה תובנות וטיפים בנושא המלצות לקוחות כמנוף עסקי:

 

  1. בחנו את עצמכם: אם אתם בעלים של עסק קיים ולפחות 50% מהלקוחות החדשים שלכם מגיעים "מפה לאוזן" בעקבות המלצה של לקוחות ותיקים, השגתם שיעור ראוי של פה לאוזן.  
  2. ניתן להגדיל את שיעור ההמלצות של לקוחות ותיקים באמצעות פעילות שימור לקוחות שיטתית ומקצועית. פעילות השימור מבססת את שביעות רצונם של לקוחות העסק הקיימים, מעודדת אותם לרכוש יותר וכן להמליץ לאחרים. (בכתבות קודמות שלי הצגתי דרכים ושיטות מגוונות לשימור לקוחות. אשמח לשלוח לינק)
  3. תהליך "פה לאוזן" הינו תהליך עליו אין לנו בדרך כלל שליטה ישירה ולכן חשוב להוסיף יוזמות ופעולות משלימות.
  4. אספו בשיטתיות מכתבי המלצות של לקוחות. מכתבי ההמלצות הם הקרובים ביותר ל"פה לאוזן" וחשוב לעשות בהם שימוש מקצועי וחכם.
  5. שיטה נוספת ומשלימה לאיסוף משוב והמלצות מלקוחות הינה דפי משוב. הכינו דפי משוב בהם שאלות סגורות כשהלקוח מתבקש לתת ציון לממדים שונים של השירות או המוצר. בדף המשוב הקצו מספר שורות להתבטאות חופשית של הלקוח. זו ההזדמנות לאסוף מחמאות והמלצות ולעשות בהן שימוש מועיל. 
  6. הציגו מכתבי המלצות באתר העסק שלכם. ממליצה להציג הן בפרק ספציפי וכן לשלב בדף הבית. בדף הבית יש להציג משפטי מפתח מתוך מכתבי ההמלצות ולאפשר להקליק, להיכנס ולצפות במכתב המלא.
  7. ככל שההמלצה יותר קונקרטית יש לה יותר כוח שכנוע. הדגישו את המשפטים הספציפיים ולא הכלליים. לדוגמא: " אני מאוד מרוצה" הינו משפט לא משכנע בהשוואה למשפט :"אני מרוצה מהיוזמה, המקצועיות והאכפתיות של...ולכן ממליצה עליו לכל חברי". 
  8. שלבו המלצות לקוחות גם באמצעי פרסום נוספים כמו עלונים, פליירים או מודעות. כדי להבטיח את אמינות המסר, חשוב להוסיף ליד כל מכתב או ציטוט שם פרטי ותאריך. אומנם הצגת שמו המלא של הלקוח המרוצה מעניקה יתר אמינות למסר, אך חשיפת פרטי הלקוח עלולה להיות רגישה ולכן ממליצה להימנע ממנה.
  9. לבעלי עסקים חדשים ממליצה לשלב המלצות מקצועיות ואישיות שנתנו לפני הקמת העסק. בנוסף תוכלו להציג כבר בהתחלה שאלוני משוב ולעודד את הלקוחות להשיב עליהם. השאלונים יהוו הזדמנות ללקוחות להתבטא ולהחמיא לכם.  השתמשו בחומר למינוף העסק ולגיוס לקוחות חדשים.

 

חנה שמשי, יועצת ומלווה עסקים קטנים. במהלך 8 השנים האחרונות מסייעת ומלווה הקמה של מאות עסקים חדשים וצמיחה והצלחה של עסקים קיימים. לחנה BA בכלכלה וMBA  במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מילאה בעבר תפקידים בכירים / סמנכ"ל בחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות.  http://www.patentmarketing.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב